Dussel, I. y P. Ferrante, “Global connective media: YouTube as an educational infrastructure”, International Encyclopedia of Education, Vol. on Globalization and Shifting Geopolitics of Education, ed. Fazal Rizvi and Jason Beech, Elsevier, 2023, pp. 622-629. DOI: https://doi.org/10.1016/B978-0-12-818630-5.01021-6. Producto asociado al Proyecto Reconfigurations of educational in/equality in a digital world (RED).
Dussel, I., “Analogue-Digital-Image: Shifting Constellations of Time, Bodies and Pedagogy in the Use of Media Technologies in Latin American Schools”, Flashpoint Epistemology. Vol 2 Aporias of Complexity in Power, Politics and Methods in Education, ed. Bernadette Baker, Antti Saari, Liang Wang and Hannah Tavares, Routledge, 2023, pp. 23-43. ISBN: 978-1-032-59336-4. Producto asociado al Proyecto Reconfigurations of educational in/equality in a digital world (RED). https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9781003461845-3/analogue-digital-image-in%C3%A9s-dussel
Dussel, I. y F. Williams, “Los imaginarios sociotécnicos de la política educativa digital en México (2012-2022)”, Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado (Universidad de Granada, España), 27 (1), 2023, pp. 39-60. ISSN 1138-414X, ISSNE 1989-6395. DOI: 10.30827/profesorado.v27i1.26247. Producto asociado al Proyecto Reconfigurations of educational in/equality in a digital world (RED).
Dussel, I. y A. Acevedo Rodrigo, "Búsquedas y tensiones en el plan de estudios 2022", Perfiles Educativos, XLV (180), Suplemento 2023, pp. 26-35. ISSN versión electrónica: 2448-6167, ISSN versión impresa: 0185-2698. DOI: https://doi.org/10.22201/iisue.24486167e.2023.180.61292
Dussel, I., "Picturing School Architecture: Monumentalization and Modernist Angles in the Photographs of School Spaces, 1880–1920", Exhibiting the Past: Public Histories of Education, ed. En: S. Braster, M. del M. Pozo Andrés and F. Herman, DeGruyter, 2023, pp. 263-286. ISBN 978-3-11-071958-1, e-ISBN (PDF) 978-3-11-071987-1, e-ISBN (EPUB) 978-3-11-071990-1. DOI: https://doi.org/10.1515/9783110719871-013
Dussel, I. Tactilidad y pedagogía. Sensorialidad y creación en la historia educativa. Revista Pedagogía y Saberes (Universidad Pedagógica Nacional de Colombia), 59: 1-14. DOI: https://doi.org/10.17227/pys.num59-19383
U. Bravo, e Inés Dussel. La pared ausente. Rupturas y desplazamientos del aula. Magis. Revista Internacional de Investigación en Educación (Pontificia Universidad Javeriana – Colombia), 16: 2023: 1-29. ISSN: 2027-1182 (En línea) 2027-1174 (Impreso). https://doi.org/10.11144/Javeriana.m16.pard
Federico Williams. Formas de Inclusión Educativa de Infancias y Juventudes Migrantes en la Ciudad de México. Voces y Silencios. Revista Latinoamericana De Educación, 12 (2): 2023: 21–42. (Derivado de la tesis dirigida por Inés Dussel). https://revistas.uniandes.edu.co/index.php/vys/article/view/8334/8631
Inés Dussel. ¿Estamos ante el fin de la escuela? Transformaciones tecnológicas y pedagógicas en la pospandemia. Revista del Instituto de Investigaciones en Ciencias de la Educación, Universidad de Buenos Aires. Enero - junio (51): pp. 31-48: 2022. ISSN 0327-7763. https://doi.org/10.34096/iice.n51.11333
Inés Dussel y Alejandro Vassiliades. Presentación del Dossier: Educación y Pandemia. Claves de análisis en tiempos inéditos. Revista del Instituto de Investigaciones en Ciencias de la Educación, Universidad de Buenos Aires. Enero - junio (51): pp. 9-18: 2022. ISSN 0327-7763. http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/iice/issue/view/766
Inés Dussel y Yuri Constanza Páez Triviño. Los espacios escolares transformados: Narrativas y dibujos sobre la experiencia escolar en pandemia. Korpus 21. Revista de Historia y Ciencias Sociales (El Colegio Mexiquense). 2(5): pp. 275-292: 2022. ISSN 2683-2682. http://dx.doi.org/10.22136/korpus212022111.
Heloísa Helena Pimienta Rocha, Inés Dussel e André Luiz Paulilo. Miradas sobre as práticas educativas. En Heloísa Helena Pimienta Rocha, Inés Dussel y André Luiz Paulilo (Organizadores), Práticas culturais, práticas escolares: miradas históricas e novas problematizações. Ebook. : pp. 10-26: 2022. ISBN 978-85-8054-518-0. Fino Traço Editora ltda. https://www.finotracoeditora.com.br/e-book-praticas-culturais-praticas-escolares-miradas-historicas-e-novas-problematizacoes
Inés Dussel. Experiencias en la pandemia. Algunas lecturas desde la universidad latinoamericana. En Pablo Rivera-Vargas, Raquel Miño-Puigcercós, Ezequiel Passeron (coords.) Educar con sentido transformador en la universidad. : pp. 45-54: 2022. ISBN 978-84-19023-67-4. Octaedro. 1a. https://octaedro.com/wp-content/uploads/2022/02/9788419023674.pdf
Inés Dussel. Una escuela para lo común. Notas de lectura para nuevas cartografías. En Jordi Collet y Silvia Grinberg (eds.) Hacia una escuela para lo común. Debates, luchas y propuestas en América Latina y España. : pp. 127-141: 2022. ISBN 978-84-18381-96-6. Ediciones Morata S.L.. 1a..
Inés Dussel. La escuela en red y el fin de la escuela: En búsqueda de nuevos sentidos para la educación. En Miguel Ángel Pasillas Valdez, Alfredo Furlán y Monique Landesmann (coordinadores) El sentido de la educación y la escuela. : pp. 25-39: 2022. ISBN 978-987-3805-74-5. UNIPE Editorial Universitaria. Buenos Aires. 1a..
Inés Dussel. As imagens podem ter a última palavra? Imagens e narrativas de crianças brincando na Argentina do final do século XIX. En Heloísa Helena Pimienta Rocha, Inés Dussel y André Luiz Paulilo (Organizadores), Práticas culturais, práticas escolares: miradas históricas e novas problematizações. Ebook. : 116-144: 2022. ISBN 978-85-8054-518-0. Fino Traço Editora ltda.. 1a..
Heloísa Helena Pimienta Rocha, Inés Dussel e André Luiz Paulilo. Práticas culturais, práticas escolares: miradas históricas e novas problematizações. Fino Traço Editora ltda. 2022, 1a. edición, ISBN 978-85-8054-518-0.
García Mendoza, Lorena Yazmín. The selfie as production and self design. Journal of Learning Media, andTechnology, 2022, 47 (3), 386 397. https://doi.org/10.1080/17439884.2022.2076691 (Producto de tesis dirigida por Inés Dussel)
Dussel, I.,"The pedagogy of latrines. A kaleidoscopic look at the history of school bathrooms in Argentina, 1880-1930", Oxford Review of Education, 47(5), 2021, 576-596. ISBN Print ISSN: 0305-4985 Online ISSN: 1465-3915. DOI: 10.1080/03054985.2021.1956887
Inés Dussel. Tactile pedagogies in the postwar. Cybernetics, art, and the production of a new educational rationale. In: Popkewitz, Th., D. Petersson y K.-J. Hsiao (ed.), The International Emergence of Educational Sciences in the Post-World War Two Years. Quantification, Visualization, and Making Kinds of People : 51-70: 2021. ISBN 978-0-367-18279-3. Nwe York: Routledge. 1ra.
Inés Dussel. What might a material turn to educational histories add to the history of education? Proof-eating the pudding. En: S. van Ruyskensvelde, P. Verstraete,A. van Gorp, F. Herman: 449-467: 2021. ISBN 9783110623451. Berlín:
DeGruyter. s/d. https://doi.org/10.1515/9783110623451
Inés Dussel. Translating Research: Tensions and Challenges of Moving Between and Through Research Practices. In: Wilmers, A. y Jornitz, S. (Eds.) International Perspectives on School Settings, Education Policy and Digital Strategies A Transatlantic Discourse in Education Research: 360-372: 2021. ISBN 978-3- 8474-2299-0 978-3-8474-1660-9. Berlín and Toronto: Verlag Barbara Budrich Opladen. s/d. DOI 10.3224/84742299.
Inés Dussel. Una visión política y pedagógica de la tecnología educativa. En Gvirtz, S. y Steiman, J. (Compiladores) Democracias, justicia social y educación. El legado de Juan Carlos Tedesco: 102-121: 2021. ISBN 978-987-8326-67-2. Buenos Aires, UNSAM Edita. 1era..
Inés Dussel, Patricia Ferrante y Darío Pulfer. La educación de pasado mañana. Notas sobre la marcha, en: VVAA, La educación superior en Iberoamérica en tiempos de pandemia. Impactos y respuestas docentes: 75-88: 2021. ISBN 978-84-09-31551-2. Madrid, Fundación Carolina
Allender, T., Dussel, I., K. Priem & I. Grosvenor (eds.), Appearances Matter. The Visual in Educational History. De Gruyter, 2021, 285 pp. ISBN 978-3-11-063125-8.
Rosalía Winocur, Inés Dussel. Memes production as parodic activism: Inclusion and exclusion in young peoples digital participation in Latin America. In: Frau, D., S. Kotilanen, M. Pathak-Shelat., M. Hoechsmann, S. Poyntz (eds.), Handbook of Media Education Research: 33-45: 2021. ISBN 9781119166870 9781119166900. Londres: WileyBlackwell Publ. s/d. https://doi.org/10.1002/9781119166900.ch2
Tim Allender, Inés Dussel, Ian Grosnevor and Karin Priem. Challenges and Methodologies in the Visual History of Educaction. Appearances Matter. The Visual in Educational History. In: Edited by Tim Allender, Inés Dussel, Ian Grosvenor and Karin Priem, Apperarances Matter. The visual in Educational History: 1-21: 2021. ISBN 9783110631258. Walter de Gruyter GmbH. s/d.
Inés Dussel. ¿Qué nombra hoy Freire en las pedagogías latinoamericanas? Una breve historia de desencuentros y encuentros. En 100 voces y una carta para Paulo Freire. Arata Nicolás (Coord.) Bogotá, Clacso: 471-475: 2021. ISBN 978-987-813-052-1.
Inés Dussel. The shifting boundaries of school disciplines in contemporary curriculum reforms. Towards a post-disciplinary curriculum? Zeitschrift für Pädagogik (5): 666-689: 2020. ISSN 0044-3247. Content-Select: The Shifting Boundaries of School Subjects in Contemporary Curriculum Reforms (content- select.com).
Inés Dussel. A new conversation about teachers digital knowledge. IEEE-RITA Magazine (Revista Iberoamericana de Tecnologías del Aprendizaje) 15(4): 375-376: 2020. ISSN 1932-8540. DOI:10.1109/RITA.2020.3033208
Inés Dussel. La escuela en la pandemia. Reflexiones sobre lo escolar en tiempos dislocados. Práxis Educativa, (UEPG, Brasil) 15: 1-16: 2020. ISSN 1809-4309.
Inés Dussel. Los ecos de una obra. La recepción latinoamericana de Modelos educativos en la historia de América Latina. En Weinberg, G., Modelos educativos en la historia de América Latina: 39-58: 2020. ISBN 978-987-722-744-4. CLACSO-UNIPE Editorial Universitaria, Buenos Aires. S/D.
Inés Dussel. La clase en pantuflas. En Inés Dussel; Patricia Ferrante-, y Darío Pulfer (Compiladores) Pensar la educación en tiempos de pandemia. Entre la emergencia, el compromiso y la espera: 337-348: 2020. ISBN 978-987-3805-51-6. Universidad Pedagógica Nacional (UNIPE), Editorial Universitaria. Primera.
Inés Dussel, Patricia Ferrante y Darío Pulfer. Pensar la educación en tiempos de pandemia. Entre la emergência, el compromiso y la espera. Universidad Pedagógica Nacional (UNIPE), Editorial Universitaria 2020, Primera edición, ISBN 978-987-3805-51-6.
Inés Dussel, Patricia Ferrante y Darío Pulfer. Pensar la educación en tiempos de pandemia II. Experiencias y problemáticas en Iberoamérica. Universidad Pedagógica Nacional (UNIPE), Editorial Universitaria, Clacso (Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales) 2020, Primera edición, ISBN 978-987- 3805-55-4.
Inés Dussel. Historicising girls material cultures in schools: revisiting photographs of girls in uniforms. Women’s History Review : 1-15: 2020. ISSN 0961-2025. (Print) 1747-583X (Online) DOI:10.1080 / 09612025.2019.1611124.
Inés Dussel. Visuality, Materiality, and History. In T. Fitzgerald (ed.), Handbook of Historical Studies in Education : 1-17: 2019. ISBN 978-981-10-0942-6. Springer International Handbooks of Education. New York and Singapore: Springer Verlag.